måndag 12 augusti 2013

Trappen är klar

 
 
ÄNTLIGEN... är trappen färdig och vi kan gå i den. ÄNTLIGEN kan jag sova i min egen säng och inte på skumgummimadrasser på golvet.
Ett problem var halkskydd. Det fanns inte smala som vi ville ha, då vi skulle ha två ränder. Att lägga två 25 mm ränder var inte att tänka på, så T skar isär dem och det fungerade jättebra.
Sedan kom ytterligare en fundering. HUR skulle de läggas i trappstegen. Vi beslutade oss för att limma dem som om de var en lång matta som följde trappens form och det blev vi supernöjda med. På bilden ser det lite konstigt ut, men i verkligheten ser det nästan ut som om vi har en svart- och vitrandig matta som följer trappen.
 
Nu ska det "bra" upp två våder tapet i trappen. Från golv till nock.  Varför göra det lätt för sig när man kan mara till det lite. Stora färgglatt "akvarellsvarta" fjärilar ska flyga på väggen i trappen. Det blir bra och som sagt... färgglatt.
 

 
 


Nu go´vänner ska jag plocka ur diskmaskinen för att fylla den igen.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Snygg trappa! Vill se tapeten också! Men det bästa måste väl ändå vara att sova i sängen igen?!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du anar inte vad skönt det var att sova i sängen. Som jag längtat... å de där stora färgglada fjärilarna... de visar jag så fort vi fått upp tapeten. Känner jag oss rätt, kan det ta lite tid.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...