onsdag 21 augusti 2013

Självförsörjande på tennisbollar

 
 
Fullmåne med allt vad det innebär... Jag sover dåligt, fräser och stubinen är obefintlig, konstant hungrig och aningen låg... Äm... konstant hungrig... är jag nog jämt. Föddes hungrig och har gått genom livet hungrig... så... det har nog inget med den fulla månen att göra. Å stor är den... månen alltså och igår tvärfull. Jorå det var den.
 
Idag fick jag för mig att jag skulle köpa skor. Jag har MASSOR av den varan, men inga som jag kan ha på jobbet och som inte är "täckta" eller jättehöga. Jag var och fortfarande ÄR ute efter några öppna historier... sommarskor. Det är juh inte höst än... och jag vill ha skor jag kan gå barfota i. DET gick inte att uppbringa i någon butik. ALLT och då menar jag ALLT var borta... väck... slut... finito och jag har ingen lust att gå i HÖGKLACKAT på jobbet eller i mina självlysande aprikosa mumintofflor. Vet inte hur jag ska lösa detta. Får kika lite på vad det där internätet har att erbjuda i skoväg.
 
 
 



Snyggingens stora "inköp" fixar han galant på egen hand. På lunchen scannar han av en eller två tennisbanor samt utanför banorna på glömda, utslagna, felslagna och förstörda bollar och han hittar alltid något fint att ta med hem. Idag lyckades han pressa in två tennisbollar i munnen och försökte rulla en tredje. Jag förbarmade mig och hjälpte honom med den han inte fick in i  munnen. Nu har han tre fantastiska fynd på gräsmattan och alla har han redan punkterat. Man kan säga att SnyggÅke är självförsörjande vad gäller tennisbollar och han är inte så knusslig när det gäller skicket och ålder på bollen, bara det är en boll.
 
 
 


Nu go´vänner är det hög tid att go och göra INGENTING.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Ja, det är helt omöjligt att sova när det är fullmåne, ett elände är det! Jag är också ständigt hungrig så det har inte med fullmånen att göra - men visst är det gott att äta.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då vet jag inte vad jag ska skylla på min konstanta hunger.
      :-)

      Ha det fint Du också

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...