torsdag 29 augusti 2013

Varför släppa en godbit

 
 
När sonen kommer vill alla ha sin beskärda del av kramar och närhet... och TantSimone lade rabarber på honom och ansåg att "varför släppa en godbit jag kan kela med"... Jorå... Där sonen var... där var både Snyggingen och Tanterna... själv passade jag på att krama så fort jag kom åt. Det gäller att hålla sig framme.
 
 





Just nu är T och införskaffar en STOR nödvändighet. Jag fick ett skriande behov av pizza... med mycket ost, drypande av ost... och andra moffigheter på... jag menar att... FETT ÄR GOTT... så är det. Tänk Er en gräddsås UTAN grädde....Just det, det är ingen gräddsås och hur gott är det med MJÖLKSÅS eller VATTENSÅS... En äppelkaka utan smör... VAVAVAVA!!! Går det!... inte i min värld.
Fett är gott... och choklad... och franska ostar... och... mat...
 
Nu så... hör jag bilen och pizzaleveransen är på gång.
 
Må som GODIS... jättegott
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Mysigt att få krama om sonen!
    Imorgon ska jag äta pizza, varje fredag äter vi det på jobbet, veckans höjdpunkt. Vi är två stycken som nästan ständigt pratar om mat, övriga tycker att vi är konstiga. Vad vore livet utan god mat?
    Fin helg på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en himla trevlig fredagslunch.
      Själv tycker jag inte alls det är konstigt att nästan ständigt prata mat. Mat är gott.

      Må fint och ha även Du en fin helg

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Pizza, godis eller annat onyttigt är något som jag alltid petar i mig efter en migränattack... Kroppen bara skriker efter onyttigheter!
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) jag önskar att det bara var efter migränattacker som jag var sugen på fett och gott. Fast... efte en sådan attack är det värre med suget.

      Må fint och ha även Du en fin helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...