tisdag 14 januari 2014

Att ha lyx

 
 
Vi lever ett långsamt liv, även om tiden rusar iväg. Det känns skönt med lite långsamt just nu... även om tiden rusar.
Ullmattorna har blivit "tvättade" i den kalla, torra snön och ligger på golven och strålar av färg. Inte lika matta i färgen utan... klara... jorå... snö kan vara bra grejor också.
 
Har varit hos tandläkare Ulrika och fått veta att tänderna är fina och inte har några hål. Det är lyx.
 
Har av jobbet fått terminalglasögon, så nu ser jag bra och slipper ont i nacken. Det är lyx.
 
Har fått vår andra leverans av nyvärpta ägg av bullarnas matte K. Jisses vilken lyx.
 
Ni ser... långsamt liv... så långsamt det kan vara med husrenovering, sonen, dobermann och heltidsjobb.
 
 
 







Idag har jag varit kall. Hela jag HAR VARIT KALL. Fryser om fötterna, händerna och ryggen. Då är man kall.
Nu går jag här hemma, efter jobbet, tandläkaren, promenad med Snyggingen, snöskottning,  och matlagning i raggsockor och värsta Muminoutfiten och FRYSER. Värmeslingorna i hallen är på och jag har vilda planer på att tända gasolkaminen. Hm...jag gör´t.





Må gott... nu tänder jag kaminen.




2 kommentarer:

  1. När jag såg din matta var jag tvungen att titta på min, trodde de var lika men det var inte så. Min har tyvärr inte kommit ut för här är det runt nollan och väldigt lite snö.
    Så himla roligt att få beröm av tandläkaren!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan i väster.

      Hoppas även Du en fin helg. Veckan rusade iväg och vipps var det lördag.

      Må fint

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...