måndag 6 januari 2014

Dagens status

 
 
 
 
Idag kom solen fram... Det finns hopp om en vår mitt i allt regnrusk. Snyggingen har varit ute med T och gått långpromenad och blivit duschad på garageuppfarten. Det är inte så illa som det låter. Vi har varmvatten i slagen ute och både Snyggingen och Bönan tycker om att bli avspolade där ute. Att lyfta ner dem i badkaret och spola av dem där, är INTE poppis.
Efter den varma uteduschen blev han torkad och snabbt in i värmen, in under en filt framför kaminen. Jorå... det är helt ok för en liten Snygging i sina bästa dar.
 
Vad gäller Bönan, är dagens status... Fortfarande urtjusig och löpande. Hon tvättar sig och håller snippan renast på gatan. Mina föräldrar har skaffat sig rutiner de inte hade sedan min syster och jag var i blöjåldern.
Faderskapet frågade T häromdagen "hur tror Du det kommer det gå med min vikt när Bönan åker hem till Er igen"?
Nu är han och Bönan ute på många och långa promenader varje dag och det är inte vad han annars gör. Föräldrarna använder sig av 5 - 2 metoden... De äter i fem timmar och håller upp två... och detta dygnet runt. En bra metod om man inte vill hålla upp vikten kan man säga. Nu promenerar de bort massor av mjukheter.
 
När det gäller min status i sjukheten... hostar sönder mig totalt och det gör ont kan jag tillägga. Misstänker att ett revben har fått lite stryk, men det går över... Modern sa till mig att "det blir MYYYYCKET värre innan det blir bättre". Jisses, kan nästan tro att hon är närking även om hon är från djupaste Västmanland - på gränsen till dalarna.
 
 
 
 







Nu go´vänner är det på tiden att fixa lite mat.

Må gott... imorgon börjar allvaret igen. Jobb och sånt.

4 kommentarer:

  1. År du redo för att jobba imorgon när du hostar så mycket???
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej... inte redo, men gör det ändå.

      *KRAMAR tillbaka*

      Radera
  2. Ja den där hostan... den kan vara långdragen. Hoppas att ni mår bättre snart så att ni har ork att komma hit på en fika!

    Kram♥ M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isses ja... har hostat sedan mitten av november. Trött på det nu, men vill väldans gärna komma på fika någon dag. ;.)

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...