söndag 26 januari 2014

Huset doftande av lavendelbalsam och kardemumma

 
 
Vi har en långsam söndag. Vi tar tag i sådant som skulle gjorts för länge sedan... typ sista golvsockeln i köket som ännu inte är på plats... eller brandvarnaren som legat bakom en lampa i hallen och inte skruvats upp över dörren till vårt sovrum på övervåningen. Jorå... sådant pysslar vi med samtidigt som jag fick för mig att SEMLOR... det måste vi ha. Vet inte riktigt varför, då jag inte är speciellt förtjust i dylika bakverk... men... nu håller jag på att baka SEMLOR. Recept kommer.
 
Snyggingen åkte på en dusch idag. Det fanns ingen pardon i det. Nähädå. Han luktade inte hallontårta efter alla långa promenader med täcke. Täcket gör att det snabbare luktar HUND. En dobermann doftar i sig gott. En speciell doft som ingen annan hundras har, men när en dobermann luktar HUND så är det inte den där speciella rasdoften jag menar utan hund som inte doftar gott. Äsch... Ni förstår vad jag menar.
 
Idag behövde han inte stå på garageuppfarten och bli duschad ute. Lite för kallt för det, även om vi har varmvatten i slangen. Idag... fick han duscha i badrummet och nu är inte bara vovven ren... badrummet är skinande.
 

 
 
 





Nu ligger han i en av sina bäddar och har det rätt bra. Nyrastad, nyduschad och nyss ätit. Varmt under en filt och hela huset doftande av lavendelbalsam och kardemumma.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...