lördag 18 januari 2014

När snällheten försvinner

 
 
Äntligen lördag och jag sitter här sprättsolo förutom SnyggÅke och TantKarin. Jorå... så är det allt. Idag behövde hundvakterna hundvakt och det föll på T;s lott att hundvakta åt hundvakterna. Fick för ett tag sedan sms att "nyklippta klor, badad och ligger framför kaminen". Detta gäller inte T utan Bönan, det är hennes status för stunden. Hoppas dock T tar sig tid och lägga sig framför kaminen och sova en stund.
 
 



SnyggÅke pipvovve är inte nöjd. Han äter dåligt och går mest och piper. Många löptikar i området ställer till det i hans sinnesvärld och hans kärlek - Bönan är inte hemma. SnyggÅke pipvovve har promenerat hela förmiddagen på mina nerver och tillslut tog jag vovven på en långpromenad. Jag var tvungen att få ro i mitt huvud och honom att sluta pipa. Mycket "tänkaövningar" efter vägen och långkoppel med lydnadsövningar gjorde att vovven, som fortfarande INTE ätit idag, ligger och sover. Ska inte skylla på Snyggingen över allt pip. Testosteronet och ljuvligt doftande flickor är inte lätt att hantera för liten vovve. MEN DET GÅR PÅ SNÄLLHETEN NÄR DET ÄR HELA TIDEN. Nu... är jag snäll igen. Ska dock tillägga att det inte går ut över SnyggÅke när snällheten försvinner. Det är i mitt huvud det fräser runt och jag brukar hantera det med att göra något praktiskt... typ... promenera eller städa toaletten. Idag har jag promenerat och toaletten är skinande ren. Vovven är trött och tyst.
 







Om några timmar kommer sonen hem och jag ska ta lite fruktsallad innan jag ställer mig och fixar middagen. Kanske ska ta och baka också... matbröd är gott.





Må fint i vinterkylan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...