lördag 25 januari 2014

En vandrande kamin

 
 
Våran lilla Tant... TantKarin är en vandrande kamin och likaså kärleksTant. Just nu vill hon ha närhet och pratar med oss så fort hon kan. Hennes stämma är försiktig och mjuk... men hon kan... jisses vad hon kan. Hon kan göra sin stämma hörd över allt annat och då blir hennes största kroppsdel stämbanden.
Så fort jag sätter mig, vill hon upp i knät och där ligger hon och spinner mjukt och värmer min kalla kropp... för kall är den. Det är bara när jag står i duschen som jag inte fryser. Fy attan för att frysa.
 
Just nu ligger hon i mitt knä och har koll på ALLA tangenter och ser till att hålla mig varm. Spinneriet är på högsta fart och när jag reser på mig kommer hon blänga och glida iväg till sin korg bredvid Snyggingens bädd.
Hon har inga problem med att ta hans bädd och hon blir sur när hon inte får behålla den. Därför har jag ställt en korg, bäddad med mjuka filtar bredvid hans STORA bädd. Verkar som om den duger för vår lilla TantKarin.
Ibland, när även hon är lite frusen, lägger hon sig på fönsterbrädan som är varm av elementet under. Förstår inte varför inte fönsterbrädorna är STÖRRE, då skulle även jag ligga där.
 
 

 


Nu... dags att fortsätta göra lördag.

Må gott


1 kommentar:

  1. Good day! TҺis post couldn't be written any bettеr! Reading this pst reminds
    mе of my օld roоm mate! He alwɑys қept chatting ɑbout
    this. I wiill forward tҺis write-սp to him.

    Pretty suure hе ԝill haqve а good read. Thank yоu fоr
    sharing!

    Feel free to surf tο mу web site :: does garcinia cambogia work

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...