torsdag 15 maj 2014

Att äntligen få till en fika.

 
 
 
Igår satt jag och drack te ur en djup tekopp och åt massor av godsaker... en tryffelost som smälte i munnen och en stark korv som fick tungan att dansa tango och gomseglet att fladdra vilt... Jorå... jag satt hemma hos min vän sedan gymnasietiden och njöt av stillheten och samtalet som gick från ytligaste ytan till djupaste djupa...
Som vanligt går tiden för fort när jag träffar M och som vanligt blir jag glad i hela kroppen över att träffa henne. En stund med M behövs ibland. Innerligt tack för gårdagen.
 
 
 





Idag har vovvarna fått ett träningspass. Linföring och apportering stod på schemat. Det gäller att hålla fokus och lyssna på vad som sägs... Bönan var den som gav upp först men vi slutade på topp. Snyggingen är aningen mer uthållande... men det var idag det... Nästa gång kan det vara Bönan som håller längst.
 





Vi har ett litet äppelträd... Katja... och i år blommar den lilla pinnen. Förra året fick vi tre ynka blommor och ingen gav frukt.
Haren har varit och gnagt på barken och vi säger varje år att... "Nu är det nog sista vintern"... men det tar sig... det lilla trädet vi fick i inflyttningspresent av T;s föräldrar.






Så... nu fortsätter torsdagen med en strykhög och Blacklist.

Må gott


2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...