söndag 11 maj 2014

Det jag är sugen på, är vad min kropp behöver.

 
 
Gårdagen blev i ett töcken och försökte dämpa det värsta med att lyssnade på vad min kropp ville ha... Typ... choklad och oliver varvat med vatten. Jorå... och lite tycka synd om däremellan. Andra gånger när migränen slår till är det pizza och sega råttor som gäller eller en STORT hamburgermål med ALLA tillbehör. Det gäller att lyssna på vad man är sugen på i dessa lägen OCH lyda.
Jag inbillar mig att det jag är sugen på är vad kroppen behöver.
 
Idag är väderleken klart mot oss och våra planer. Vi hade lite tankar att kanske kunna ta oss till Paradiset, men det är lagt på hyllan och igår när jag låg inne med de fyrbenta och tyckte synd om mig, tvättad T huset och skrapade hängrännor... så... vi hade även funderingar på att börja måla... MEN... väderleken... ställer till det. Att måla med linolja i spöregn är inget att rekommendera, så... det får vänta.
 
 
 
 




Våra fyrbenta har tagit sovdag och rör sig inte många knop. De ligger under sina filtar i bäddarna och kikar lite försiktigt när vi går förbi.
Tidigare på förmiddagen spolade T av dem... vovvarna alltså... på garageuppfarten och deras bäddar är rena. Magar är fulla av lunch och njutningsfaktor är på hög nivå. Ibland hörs en hög suck samtidigt som vi kan se att de lägger sig ännu djupare ner i bäddarna. Jorå... regndagar kan vara rätt trevliga också... men varför en helg. Det är mer ok om det regnar på vardagarna.





Nu är det dags att fortsätta en regnig söndag med att leta gardinstång.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...