torsdag 1 maj 2014

Under olivträdet

 
 
Igår... efter jobbet stannade vi och handlade och med oss hem blev ett olivträd... Eller... träd och träd... Det är inte så stort med stort nog för att alla våra fyrbenta har funderingar på vad det handlar om.
Snyggingen tittade på mig och jag kunde nästan se hur han funderade på OM det var att kissa på eller inte... Lite fostran har han allt, så han valde INTE.
TantKarin satt länge och stirrade på det lilla trädet och även här malde något bland hjärncellerna... "för litet för att klättra på - för klent att kloa på - vad fn ska jag ha det här till".
Bönan hon gjorde det enda rätta... hon lade sig UNDER olivträdet och lät solen värma hennes päls. Jorå... där kommer hon parkera sig så fort hon kan. Men stort är det inte... olivträdet alltså.
 
 
 






Nu har vi en första maj att ta tag i. Vi har en gräsmatta som behöver klippas. Den där gräsmattan hade vi gödsel på för några veckor sedan och det är på vippen att vi ångrar oss. För vi kommer få klippa gräsmattan flera gånger i veckan på grund av gödningen.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Nej, det är inte kul att klippa gräset, skaffa en robot! Vi gödslar aldrig vår gräsmatta, den växer infernaliskt ändå.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan :-)

      Vi gödslade mossmattan för att få gräsmatta och DET har vi fått... massor av gräs.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Alla borde ha ett olivträd! Har Du något recept på inläggningar av oliver ? Lycka till! Kram till Er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* jajamän... alla borde ha ett olivträd. Har ännu ingen inläggning för oliver, men jag ska fixa någon bra om jag över huvud taget får små gullungar på mitt lilla träd. Har Du någon bra inläggning att dela med Dig av?

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...