söndag 4 maj 2014

Att fira en älskad son

 
 
Idag har vi firat sonen... För 24 år sedan föddes han och idag fyllde han ett år äldre än jag. Sedan flera år tillbaka fyller jag "bara" 23 år... varje år... så i år är sonen ett år äldre än sin väna moder. Kvinnlig matematik och logik säger T.
 
Det var många som firade sonen och det värmde mitt hjärta. Lite konstigt kändes det... det var första gången vi inte firat hemma hos oss eller jag som stått och fixat med all mat. Idag var vi hemma hos sonen och F i deras vackra och ljusa hem.
 
 




F:s mamma hade bakat tårta... himla god och tårtbotten var glutenfri... Jag som redan är mjuk i kanterna blev aningen lite mjukare.






Sonen ska ta jägarexamen i juni och då passar det bra med en Morbergbok i ämnet. Från skott till matbord.



Värdinnan hade stenkoll på allt...





Sonen och hans syster I (på pappans sida) passade på att trycka ihop sin far från varsitt håll. Det är bara benen som syns på faderskapet.
 



Nu väntar en lugn söndagkväll. För 24 år sedan var jag rätt risig. Klämde i så höger lunga sprack och mådde väl inte tipp-topp kan jag lugnt säga. Men han är fin... sonen... och han är 24 år.

GRATTIS HJÄRTEBARN


Må gott

2 kommentarer:

  1. Grattis till din snygge son, det har du gjort bra! Läckra tårtor blev ni bjudna på ser jag!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaaaaaaaaaaa... du fattar... Det är ju mammorna som ska firas när barnen föds .-)

      Ha det fint Du också och innerligt tack.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...