lördag 21 juni 2014

En "vild" midsommarafton

 
 
 
 
Det här med midsommarafton... just... vi har kommit av oss. Förr... när sonen var liten var det av yttersta vikt att midsommaraftonen var perfekt. Ni vet... god mat, jordgubbar, tårta, lekar, promenader, roligheter och inte gå och lägga sig förrän det var nödvändigt... typ jättesent.
Nu firar vi stillsamt... Mina föräldrar kom på lång lunch... En sådan där lunch som gör att man (läs vi) inte kan röra sig på flera timmer och det är ett måste att lägga sig och sova lite middag... Så där skönt sova och man (läs jag) vaknar av att en fin rännil av saliv letar sig ner i mungipan... Föräldrarna har vid detta laget åkt hem till sig... Ska tillägga att de åkte INNAN jag tog min middagslur... Efter middagsluren ligger vi som två pösmunkar i soffan och idiotglor på någon film... för att kl. 21.30 kravla oss upp till sängarna för att somna för kvällen. Jojo... så går en "vild" midsommarafton till hos oss... typ.
 
 
 










Idag packade vi bilen med bra grejor och åkte till Paradiset. Ska villigt erkänna att det varit kallt HELA dagen. Modiga 13 grader när vi kom... och hör och häpna... 14 grader när vi åkte.
Idag började vi bygga "köksstapeln" där det planerade kylskåpet ska inhysas. Det är inte lätt att bygga tillsammans med en ingenjör... äm... det är INTE jag som är ingenjören... Ingenjören planerar, skissar, gör ritningar av skisserna, kliar sig i huvudet och "hummar". Själv frågar jag ingenjörn om det är något problem med att börja bygga... Näe får jag till svar... Då är min följdfråga... VARFÖR BYGGER VI INTE DÅ?
Då lade ingenjörn ifrån sig skisser och ritningar och började bygga... Vi byggde på så vis som snickare säger... LPP... Löses-På-Plats och det blir himla bra... enligt mig. Vad ingenjörn tycker... Äm... han "hummade" något om att det visst blir rätt bra.
 

















Bönan har idag inte vilat många sekunder... Var vi än har varit har liten Böna varit med... Detta höll hon på med tills jag slog ut diskvattnet och hon fick se diskskummet ligga i små bollar på gräsmattan. Där gick hon igång...





 

Nu är vi hemkomna och trötta... Bönan traskade in i sin utställningsbur (som alltid står uppställd i arbetsrummet som ett litet bo) och somnade och vi ska se om det finns någon bra film som passar till popcorn.
 
Må gott
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Ert kök blir alldeles säkert fint och jag njuter när jag ser ert fina golv (hoppas det inte förändras!).
    Vår midsommarafton var också lugn, ändå har jag sovit mest hela dagen idag, behövdes förmodligen.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva...
      Golvet hittade vi (för ett par år sedan) under en linoleummatta som legat sedan början av 50-talet och dolt trägolvet.
      Trägolvet är dock fullt av mörka märken men det struntar vi i. Nu är det slipat, lutat och hårdvaxat. T höll på med det en hel sommar... så... golvet blir kvar :-).¨Hårdvaxet är perfekt. Även om jag spiller något på golvet, går det inte ner i träet. Lättstädat och slittåligt.

      Ha det fortsatt fint i helgen.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Låter som vår midsommar...skönt att höra att vi inte är ensamma om att ta det lugnt denna dag... ;-)
    Oooh, jag tror jag dör, vilken SÖT Böna!!! Snacka om att röja loss... Sötis❤
    Kramar från oss i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej i Skåne :-).
      Jorå... Bönan gick från slöaste slöa till STORRÖJAREN när diskskummet for ut över ön. Helt galet vild var hon och hade jätteroligt.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...