söndag 22 juni 2014

När väderleken är ostadig

 
 
 
Nu kom jag av mig... När vi vaknade i morse, sken solen som en tok... Paradiset var planen... 40 minuter senare spöregnade det... Planen reviderades till "hemma" och måla det som går, det som är under tak och inte berörs av regnet... 30 minuter efter plan-hemma... Började solen gassa på igen och så håller det på... ena stunden strålande sol, andra stunden vräker regnet ner. Så... jag vet ännu inte vad vi ska göra... hemma eller Paradiset.
 
 
 

 
 
T är i alla fall iväg och införskaffar diverse bra grejor för fortsatt bygge och renovering i Paradiset... Kommer det inte till användning idag, så blir det en annan dag... när vädermakterna kan bestämma sig för det ena eller andra.
Det är aningen jobbigt och framför allt blött att åka över sjön till Paradiset när det regnar småspik och blåser 14 sekundmeter. Vi blir både kalla och våta och det tar lång tid innan värmen kommer tillbaka i alla kroppsdelar.
 





Under tiden sitter jag här till ingen nytta.
Så där ja... nu skiner solen igen.


Må gott


3 kommentarer:

  1. Svenskt sommarväder! Nu är ordningen återställd från sol, värme och endast lite blåst.
    Ha en fin ny vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha även Du en fin ny vecka.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Tusen tack för titten inne på min blogg för nu hittade jag in till din! Härliga bilder du visar! Åke verkar störtskön vovve! :-) Ha det gott! På återseende!

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...