onsdag 25 juni 2014

Fölshower

 
 
Igår var jag på min första fölshower... jorå... misstänker att det är den enda fölshowern jag kommer på... inte för att jag inte skötte mig, för det gjorde jag, utan för att jag inte känner så många som har hästar... Så... jag sög på den karamellen igår och njöt och skrattade hela kvällen.
 
 

 
 
Den lille pojken föddes midsommaraftonens natt och som "Malva-Therese" sa igår... "han har lika långa ben som min mamma och HON har LÅNGA ben".
 




Sedan har vi den lilla flickan, som föddes den 19 maj... och går under vardagsnamnet MajRäv och jag lovar... hon har lika lång "näbb" som vår SnyggÅke hade.









Sedan blev jag aningen jättekär... i en liten dimgrå flicka av rasen Weimaraner. Hon är i dagsläget fyra månader och lystrar till namnet Majken. Misstänker att mopspojken Bosse Sax var lika betagen som jag.











Enligt min vän Maria J - behöver man endast ikläda sig en Hermes när man har en shower... Så konstaterade hon att det är på tok för lite showers och det måste vi ändra på. På stående fot planerades in en kycklingshower. Själv funderar jag på ett kylskåpsshower.






Så var det de där med kakbuffén... Den sänkte mig totalt... Det finns liksom en gräns för HUR mycket kakor jag kan trycka i mig, det gör det... och idag har jag fått gå ännu snabbare när Bönan och jag gick vår fem-kilometersrunda. Kände att det var tvunget. Kakorna har en förmåga att lägga sig som en badring runt min redan mjuka kropp.
 






 


Nu go´vänner är det dags att fortsätta dagen.
Ute strålar solen som en tok. Har haft kanonväder hela dagen, men en redig skur kom för några minuter sedan och gjorde världen lite renare.
 
Må gott
 
 
 








6 kommentarer:

  1. Bonjour chère amie,

    Je suis toute attendrie devant les photos de ces magnifiques bébés... C'est vraiment génial !... Les premières heures de la vie sont tellement belles.
    Merci de nous dévoiler ces moments de bonheur.
    Une belle fête autour de vous et hum !... accompagnée de douceurs auxquelles je ne pourrais pas dire "non" !!

    Je vous fais de gros bisous 🌻 ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att Du inte bor i närheten, då hade Du kunnat njuta av kakorna med oss.

      Ha en fin fortsatt vecka.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Wow!! Så söta föl, framförallt lille hingsten... Ägaren måste vara stolt... Ha ha! Måste säga att jag aldrig har hört om fölshower innan, trots många många hästår, det var ju en toppen grej!! Underbara vänner ni har!! Allt som hyllar ens fyrbenta vänner är kanoners... Weimaraner ser lite mystiskt spöklika ut, men superfina tycker jag...
    Mmm...chokladkakan gjorde säkert succé...snacka om att den ser smarrig ut!
    Ha en fortsatt bra onsdag.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Nu kommer det showra om allt möjligt... det gäller att ta tillvara på chanserna att få njuta och skratta.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Himmel, vilken kakbuffé! Har skrivit ut ditt recept så till helgen blir det bakning.
    Vilken kul idé att "showra" med sina vänner, tror jag ska ta efter det när jag får lite mer fri tid!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kakbuffén gick inte av för hackor... Smart att alla fick ta med sig.

      Ha det fint och lycka till med baket.

      *KRAMAR om'na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...