tisdag 26 juli 2011

En ny granne och bryggmonster


Idag upptäckte vi att det flyttat in en fiskgjuse i "gamla" boet på ön bredvid vårt gjusepar med unge. Det en herre som håller på att renovera det gamla boet och förhoppningsvis har vi två häckande fiskgjusepar till grannar i Paradiset till nästa sommar.




Vi hade även hjälp i Paradiset idag... TACK SNÄLLA J för de två extra armarna Du bidrog med. Sonen jobbade men hans J, var ledig och följde med. Hon skrapade, målade och bättrade på solbrännan, då Paradiset låg mitt i en kavlugn sjö med massor av sol. 



SnyggÅke var glad över att det var någon mer med till Paradiset än T och jag. Han föjde J, vart hon än gick.









Hittade ett bryggmonster när vi lade till med båten... Jag är glad över att det i vårt avlånga land inte lever krokodiler i sjöarna... Tycker det räcker med en liten rackar som står och tar emot oss när vi lägger till.


Nu... är det dags för mig att gå och göra... ingenting.

Må gott... Det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...