lördag 16 juli 2011

Tärnan har fått unge



Innan jag gör något annant vill jag gratta SysterYster som fyller år. Hoppas vi kan komma och fira det någon dag...

HIMLA MYCKET GRATTIS

Äntligen är väntan över... Tärnan har fått unge. Det blev en liten, liten dunboll som redan nu KRÄVER uppmärksamhet och MASSOR av mat. Dunbollens föräldrar har fullt shå att leverera, hålla varm och skydda och värre blir det när dunbollen blir lite mer "mobil".

Lite svårt är det att fotografera den lilla familjen. Det går inte att gå för nära, för då går föräldrarna till anfall.



Idag har vi hunnit skrapa och måla ännu en vägg på huset. Väggen mot sydost, fick sig en omgång och nu ska den väl hålla över ännu en vinter.






Vi har röjt för att börja fixa köket som ska byggas upp. Panelen under spröjsade fönstret ska bort för att sätta gips och kakel. Nu hoppas vi bara på bra väder så att vi kan få ut gipsskivorna. Det går juh inte att stoppa dem i båten när det blåser småspik och vågar... för HUR kommer då skivorna se ut när vi kommer fram...

  

Spindeln under bryggan har även hon fått sina bäbisar... DET blev några fler än tärnan... Hundratalet har hon att vakta och se till att de får mat.



Jag är inte överförtjust i dessa åttabeningar... men jag har en viss nyfikenhet och tittar på dem med rysningar...






Sitter just nu och väntar på matleverans. T, kör ner sonen till en kompis. Krogsväng i kväll... Gillar inte det alls... MEN han är 21 och måste få roa sig också... SÄGS DET. Tycker att han kan sitta här hos sin väna moder och spela monopol... förstår INTE varför det ska vara så TRÅKIGT. *flinar*
T, skulle stanna på vägen hem och köpa en pizza... himla onyttigt men JÄTTEGOTT och just nu är det vad min kropp behöver... Kolhydrater, fett och vitlök.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Spindlar... blä, men kolhydrater, fett och vitlök låter toppen!!! :) Vi har "kolhydratat" hela helgen! :)))

    Ha det gott!
    Kramisar♥

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Att "kolhydrata" anser jag är en kvinnas rätt. Lägg sedan till fett och vitlök, då är jag himla glad och nöjd.

    Må gott

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...