torsdag 14 juli 2011

Nytt tak





Idag har vi haft FANTASTISK hjälp i Paradiset. Den där mormorn och morfarn och varit med oss och hjälpt till att laga kajen, vilket Snyggingen tyckte var toppen. En vovves bästa kompis som kommer och plockar sten HUR länge som helst och vovven kan stå bakom och inspektera VARENDASTE sten som kastas upp.
Vi har även fått hjälp med att sätta upp ett skärmtak. Något jag tjatat om i många år att jag vill ha. Nu ska det "bara" byggas en långbänk att sitta på där under. Från början ville jag ha taket i samma vinkel som "stortaket", men då är vi inte så mycket hjälpta av det när det regnar. Vill kunna sitta under taket på bänken och njuta.



Nu är det "bara" ett hål kvar runt tallen att fixa OCH vindskiva (tror jag det heter), hängränna OCH en kätting till "stuprör".




Under tiden fixade mormorn maten... Oxfilé, färskpotatis, morötter, kronärtskocka med smör och vitlök, sallad och två olika såser... DET är vad jag kallar torsdagslunch det.


Nu go´vänner är det tid för mig att gå och göra ingenting. DET är jag värd.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...