onsdag 13 juli 2011

Snok i Paradiset





Även i Paradiset har vi HATOBJEKT, vi har ORM och det av alla sorter. Denna sommar har jag sett zzzzzzzickzzzzzack över ryggen på en huggorm. Jag har sett kopparglänsande pansarsköld rrrrrrrrrrrrrringla sig ner mellan stenarna och IDAG, såg jag den största SNOK Ni kan tänka Er. Den var attans så tjock och himla jättelång *håller ut armarna och måttar* T, sa att det var en liten rackare... men han ska alltid komma med UNDERDRIFTER... Den var minst SKITLÅNG och enligt mig hade den inget i Paradiset att göra.








Ett annat hatobjekt är SKARVEN... Skitfågel skulle jag vilja säga. Vi har en koloni som häckar på en ö inte så långt från oss... Jag misstänker att det är de som har KRÄFTSKIVA på stenarna runt oss varje kväll... då de lämnar KLORNA kvar.



Annars då... Tjovars... renoveringen av Paradiset fortsätter och idag har vi målat fönsterkarm (andra gången). Vi har falurödfärgat en sida av huset och målat vindskivan. Allt tar tid... men vi har njutit också...vindstilla, solsken och varmt i vattnet... Kan det bli bättre.

Må gott....

2 kommentarer:

  1. ...ormar är ju inte så särskilt trivsamma, men de kanske ger sig av så småningom!

    Vad snällt att du har böcker som jag eventuellt kan ha nytta av... ska ha det i åtanke när jag påbörjar min litteratursökning! :)))

    Ha det gott vännen!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Det var vänligt uttryckt... "trivsamma"... Jag har rysningar när jag ser dem och vill INTE ha någon slingerorm i Paradiset. Är livrätt för att någon ska bli ormbiten och TACK gode gud, så har ingen blivit det än.

    Må gott och ha en trevlig resa.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...