söndag 31 juli 2011

Snyggingen signalerar om orm


 



Ännu en arbetsdag i Paradiset och T;s sista semesterdag. Idag hade vi med oss sonen och morfarn ut och himlars vad det hinns mycket när det är fyra extra armar som jobbar.
T har sprutat ännu ett lager färg och sonen och morfarn har planterat björkar och tall, byggt färdigt den rasade kajen mot öster och burit sten från ena sida till den andra. Själv har jag blandat färg och fixat med mat... MAT är viktigt när man är på en öde ö. Vill inte riskera att försmäkta och dö juh.

 



Snyggingen har som vanligt varit med och inspekterat VARJE sten som flyttats och vi har märkt att han signalerar när det är orm på ön. Han ställer sig stirrar "stint" mot platsen där ormen ligger och så skäller han till. Då är det bara att kalla in vovven och inte låta honom gå dit. Jag vill i ärlighetens namn inte ha orm i Paradiset.




Arbetsfördelningen var ganska tydlig idag mellan sonen, morfarn och Snyggingen... Snyggingen gick och kontrollerade, morfarn rullade in och sonen lyfte det tunga.




Nu är det dags för mig att ta itu med stryktvätten... Det är en redig hög vill jag lova.

Må gott... DET gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...