fredag 21 december 2012

Att bli varm i hjärtat


 
Idag... inget gjort... eller rättare sagt, jag har gjort massor som inte syns. Himla trist men nödvändigt. Skulle behövar göra mer, men det är lite otacksamt så jag tror jag lägger ner att göra massor som inte syns för ett tag.
 

 


Idag... har jag haft mottagning. Först ut var Maria, som jag pluggade C-kursen i specialpedagogik ihop med. Hon har fyllt halv hundra och det gick inte att gratta den dag hon hade högtidsdagen, för då hade hon date med Påven i Vatikanen, så jag fick snällt stå åt sidan. Maria fick Johan Asplunds "Om undran inför samhället" av mig. Den behövde hon, då hon lånat min för att "knipa citat". Alla behöver en Asplund och nu har även hon en.
 
Andre upp var sonen, som kom hem till den väna modern och åt lunch... samtidigt kom nummer tre... som var Mari. Kan dagen bli bättre. Jag har njutit av dagen fylld med fantastiska människor och jag tror även sonen blev varm i hjärtat över att träffa MARI.



 
Nu sätter jag mig och vilar ett tag.. inväntar T, som slutat jobba för ett litet tag sedan och som skulle stanna på hemvägen och köpa en julgran...
 
Må gott... Det gör jag.
 
 




4 kommentarer:

  1. Det låter bra det. Det gör det verkligen.

    Puss och kram och God Jul på er allihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fantastisk jul önskar jag även Dig.

      *KRAMAR i massor*

      Radera
  2. « …Soyons plein de gratitude et de reconnaissance pour cette vie qui nous est offerte et qui nous montre qu’il est toujours possible de garder le sourire pour traverser les épreuves, de faire de sa vie un bel écrin d’amour… Que Noël soit chargé de sens et de douceur… »
    Avec de gros bisous,

    Martine Alison

    SvaraRadera
    Svar
    1. Je vous souhaite un Noël merveilleux et paisible avec beaucoup d'amour et beaucoup de rires délicieux. Gros bisous à vous

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...