fredag 7 december 2012

Ett snabbt köp...

 
Jag lever... även om jag inte bloggat på några dagar. På jobbet är det HELT galet mycket och jag ÄLSKAR det. Mitt huvud går på högvarv och jag njuter av varje sekund.
 
 
Idag... efter jobbet åkte jag och köpte en klänning... Vi ska på bröllop i julhelgen och då måste man vara fin. Jag trodde det skulle bli svårt... är lite insnöad på svart och DET är EN färg man som kvinnlig gäst INTE ska ha på bröllop...
Jag stegade in... i full vintermundering i första butiken... typ... aningen för dyr... Tänkte att jag går ut med flaggan i topp. En kvinna kommer fram och frågar vad jag är ute efter... Jag berättar och hon viftar fram en KORNBLÅ historia... JISSES... jag är rödhårig av födsel och ohejdad vana och KAN INTE ha den färgen. Ser inte klok ut. Kvinnan konstaterade snabbt att DEN färgen var helt klart olämplig.
Nu, håll i hatten tog hon fram en klänning i ALLA världens färger... "prova den här" sa hon och jag var bara tvungen... Den satt som gjuten. Den fick bli med mig hem... Första och enda klänningen jag provade. Kanske skulle köpa en trisslott också.
 
 

 


När vintern kommer... eller rättare sagt... i alla årstider är det fantastiskt att promenera i stadens stadspark. För något år sedan fick den pris var att vara SVERIGES VACKRASTE STADSPARK... och den gör verkligen skäl för det. När vädret är så här... brukar vi vara ensamma i parken... i alla fall kvällstid.
 
 







Nu go´vänner är det dags att provsmaka årets glögg.

Må gott... DET gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...