fredag 21 december 2012

Oxblodsgrönt?!

 
 
Han gjorde det IGEN... Ernst... För ett tag sedan sa han att det var något som "luktar godare än kattkiss"... Då vet jag inte riktigt hur han tänkte... för om något luktar godare än kattkiss, då måste juh kattkiss lukta gott eftersom det är grunden till något annat som luktar godare... ja... Ni förstår.
Igår... pratade han om färger och VIPS hade han uppfunnit en ny färg jag INTE kan sätta på någon färgkarta och då har jag ändå undervisat i bl.a färglära i nästan 20 år (hur det nu har gått till då jag bara är 23 år). Den nya färgen han pratade om var OXBLODSGRÖN. Jahadå... finns det NÅGOT nötkreatur med grönt blod? Finns det NÅGOT däggdjur över huvud taget med grönt blod?
Jag kanske hänger upp mig på småsaker... men när det gäller FÄRGER FINNS DET INGA SMÅSAKER. Det är TUNGA SAKER.
 
 
 
 
 
Igår var sista dagen på mitt vikariat som specialpedagog på en av våra gymnasieskolor i stan. Det är med sorg i hjärtat jag slutar, men med värme och glädje jag går tillbaka till "brottsplatsen" där jag haft min anställning de senaste 16 åren.
Har fått så många mejl och sms där jag hälsas innerligt välkommen tillbaka. Hur härligt är inte det.
 
Jag har denna termin träffat många fantastiska-duktiga-härliga-fina elever, lärare, föräldrar, EHT-personal och rektorer att jag nästan blir gråtfärdig över att sluta.
Igår kom tre underbara elever in till mig när jag höll på att packa ihop det sista. Stora kramkalaset och fin choklad avslutade mitt vikariat och hösttermin.
 
Ett stort tack (jag vet att det är några på skolan där jag vikarierat som läser) för en FANTASTISK termin - jag kommer att sakna Er.
 






Nu väntar ett jullov... med familjen, god mat, Snyggingpromenader, renovering, bröllop och många härliga filmer att titta på.
 
Må gott... det gör jag.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...