söndag 17 augusti 2014

Igångsättning av moder

 
 
Vi tog söndag hemma... Inget Paradis eller annat utanför hemmet. Rätt skönt det också, även om jag redan nu längtar till Paradiset... fast... vi åker nog dit en kväll i veckan, bara för att njuta OCH måla vindsfönstret.
 
 
 




Sonen kom hem och åt sen lunch... och han vet hur han ska få igång mig till det yttersta... sedan himlar han med ögonen och skrattar...
 
"Mamma, gissa vad jag gjort"... säger han och flinar... Jag gissar på det ena efter det andra och ett med det värsta... på fullaste allvar... är Paradise hotel och Big brother... Skulle min son vara med i något av de programmen skulle jag lägga mig ner och självdö... rakt av... Finns det något värre på tv. Förnedrande, intelligensbefriade och TOTALT värdelösa program i mina ögon...Det är här mitt hjärta håller på att stanna och jag blir het långt ner på ryggen... Jag väser... "Har Du anmält Dig till Paradise hotel eller Big brother"? Jag spänner ögonen i sonen och är beredd på att kasta mig över honom, binda honom och låsa in honom på obestämd tid... i alla fall tills han tagit sitt förnuft till fånga.
Sonen... den älskade sonen flinar ännu mer och ifrågasätter om det är så himla farligt med en tv-serie... När han märker att jag håller på att leta efter rep att binda med, berättar han att han och två kompiser anmält sig till buggkurs.
Si så där ja... det var första igångsättningen av modern.
Sonen hann flera igångsättningar på en timme... Allt från motorcykelkörkort, som han inte ska ta... men det framkom inte förrän senare... till andra djupdykningar i mödrars mardrömmar... så flinar han och säger att han älskar mig och skyller på att han var hårt hållen när han var liten... Jisses... är det de det handlar om kan jag gärna betala psykologbesök, bara han håller sig hemma och inte hittar på mardrömsscenarion för sin väna moder... VAD är det för fel på att spela schack och baka!??! 
 
 






Nu har sonen åkt hem till sitt och flickvännen, som förövrigt jobbar... Själv tänkte jag lägga mig och läsa någon bok.

Må gott


6 kommentarer:

  1. Jag som trodde att Sonen tatuerat sig!!

    SvaraRadera
  2. JISSES... ska jag behöva binda Dig också??? Nu gick jag igång IGEN!

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Skrattar... sonen verkar veta precis hur han ska få fart på moderstemperamentet/omsorgen/oron/fantasin... ;)

    Finfin måndag till dig!
    Kram♥ M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän... han är duktig på det...

      Ha även Du en finfin måndag.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  4. Hello there! Would you mind if I share your blog with
    my myspace group? There's a lot of folks that I think
    would really appreciate your content. Please let me know.
    Many thanks

    Feel free to visit my web page; harga iphone ipad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att Du gillar min blogg...

      Det är ok att berätta för andra att den finns.

      Må gott och välkommen tillbaka

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...