lördag 23 augusti 2014

Vad händer idag?

 
 
Just nu... är det bara jag som är vaken. Misstänker att T har migrän. Ser spår efter att han varit och tagit migränmedicin på morgonen och då är det bäst att han får sova bort skiten. För SKIT är det...
 
Bönan har även hon tagit sovmorgon... Hon traskade efter mig när jag yrvaket vinglade ner för trappen och nu ligger hon i sin bädd bakom mig och jag kan höra hennes snusningar.
TantKarin vårdar T... hon ligger nära honom och spinner försiktigt... Håller värmen och ger massor av kärlek. Det är hon bra på vår lilla Tant.
 
 
 



Har på morgonen gått runt i huset och plockat lite... lallade ut i trädgården på baksidan i morgonrocken och kikade i rabatterna... som jag ALDRIG får någon riktigt ordning på. För soligt, för torrt, för blött, för lerigt, för sandigt... väldigt många för... för... för... för att det ska vara riktigt bra. MEN jag är glad för att som kommer upp och som blommar.
 
Just nu jag planer på att fixa en frukost typ... hotellfrukost. Det är bra mot migrän och bra för mig. Jag är alltid himla hungrig när jag vaknar.
 


 


Nu go´vänner tar vi tag i lördagen och gör något bra av den... vad som händer idag är ännu inte bestämt.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Stackars T! Migrän är ett satans påfund, gott att TantKarin vårdar honom, det är precis en sådan kärlek man klarar av när man har migrän. Tyst, lugnt och varmt.
    Du har vackra sköldpaddsört, jag tog bort mina för jag tyckte aldrig att de blev fina.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaaaa... är de så de heter... Sköldpaddsört... Jorå... De rosa är fina, men de vita för en tynande tillvaro.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...