lördag 26 juli 2014

Blivande hundtränare och figurant

 
 
 
Igår kom Kicki och hennes döttrar till Paradiset och Bönan var lyrisk... ja... T och jag var jätteglada att det äntligen (efter 11 års stående inbjudan) blev av, men Bönan fick en heldagskompis och det hör inte till vanligheterna. 
Det var tre tjejer som inte är det minsta hundrädda och en av dem skulle lätt kunna jobba som hundtränare och figurant. Jorå... Bönan och liten M var oskiljaktiga igår.
 
 
 



När bitrepet kom fram visade Bönan att hon kunde urskilja VEM som höll i repet. När T var med och "kampade" var hon tuff den lilla bruna, men när liten M höll i bitrepet, var hon betydligt lugnare men ändå PÅ. Liten M, är en tjej som pekade med hela handen och Bönan löd... Liten M visste precis hur Bönan skulle tas och Bönan fann sig i detta... vänligt och lydigt. Så... jag är övertygad om att liten M skulle passa fantastiskt bra som hundtränare och figurant när hon vuxit några kilo. Nu väger Bönan 10 kg mer än lilltösen.






Under tiden började Kicki och äldsta dottern S att bära sten... Folk tror inte jag är klok när jag berättar att jag roat mig en helg med att bära sten ur vattnet och samma sak sa tjejerna, men när de väl börjat var det svårt att sluta och MÅNGA stenar kom upp ur djupet. Kicki tog dem med fötterna och S dök och hämtade upp dem... Lagarbete på djup nivå skulle man kunna säga. Tack snälla för all hjälp.
 






 








Idag fortsatte arbetet med panelen i västerläge. Snart... väldigt snart är det klart och då vet i katten vad vi ska hitta på... för inte kan vi väl bara sitta stilla... eller...







Nu go´vänner väntar en skål med fruktsallad och yoghurt, en smörgås och ett STORT glas kall mjölk.

Må gott i värmen... DET gör jag.


2 kommentarer:

  1. Aha, ser en blivande dobbis-ägare i lilltösen, absolut! :-)
    Så himla lugn och fin Bönan var med henne❤Underbara vackra Bönan, av den helt livsfarliga (enligt många) rasen dobermann...
    Får njuta av erat Paradis och den fortsatta hettan här...har ju börjat jobba och det är INTE kul i denna hettan... Borde vara förbjudet att jobba när det går över 25 grader...tycker Jag! ;-)
    Många Varma kramar från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla tösen bestämde sig när hon träffade Snyggingen några månader innan han dog, att en STOR dobermannpojke skulle hon ha och INGET annat. M har lite att brås på... hennes mamma har haft både schäfer och dalmatiner och varit hundtränare på brukshundsklubben och det var med våra övervakande ögon M "kampade" med Bönan. Fast Bönan var himla lugn med M... inget hårt bus utan ren skär kärlek.

      Jag håller med... att jobba vore förbjudet i denna värme... Bättre att sitta med fötterna i vattnet och äta godis.

      *KRAMAR tillbaka*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...