tisdag 1 juli 2014

Jobbar på "gunget"

 
 
Väderleken håller på att "spricka upp" och jag har planer på att väcka Bönan för en femkilometersrunda... Idag är vi nog busiga och går motsols. Det gäller att liva upp det hela.
 
I morse lallade Bönan in i utställningsburen, som förövrigt alltid står uppställd som ett "litet" bo i arbetsrummet... och där har hon legat och snozzzzat hela förmiddagen. Dags att röra på mjukheterna nu och bränna lite fett. Jorå... ska ner några kilo innan sommaren är slut... både jag och Bönan. Bönan har väl mest hängande tuttar... misstänker att det inte går att göra något åt utan plastikingrepp... och det gör vi INTE... så där går nog inte att gå ner något utan mer "trimma till det". Hos mig däremot finns det lite att ta på... jajamänsan... Gunget ska bort och idag sätter jag denna låt i öronen och sedan går vi i takt med musiken... Jag lovar... det känns efter någon kilometer. Aningen tjatigt med samma låt i öronen... men det är takten jag vill åt.
 
 
 





Så... dags att dra ut Bönan ur drömmarnas värld och bränna fett.

Må gott


8 kommentarer:

  1. Tycker det är lite synd att störa Bönan när hon har det så lugnt och skönt, hihi.
    Vädret är inte det muntraste men vi hoppas på bättre tider. Såg att ni hade det fint i Paradiset i alla fall.
    Ha det gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var inte den muntraste när vi gick ut, men hon kom igen och det blev fart på Tanten.

      Nu är hon utdragen igen... denna gång av T som ville ha en promenad. Det är jobbigt att vara vovve hos oss.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Ha ha...har absolut samma projekt på g nu... Jag har x-antal att gå bort och Valentino pendlar mellan 48-49 kg, så vi har allt mycket att valla bort😄 Men visst är det roligare att gå i sällskap med våra lurviga...
    Ha en trevlig tisdag kväll.
    Kramar från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där nere i söder... Hur hög är Valentino. Snyggingen vägde 48 kg och där fanns inte ett gram att valla bort. Men han var hög... Varje gång vi ställde ut honom, var domaren framme och mätte. :-)

      Ha en fortsatt fin kväll.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Hm...det var en bra fråga...sist han blev mätt var typ när han var två år och då var han 72 cm, men om det är så nu vet jag inte...men det är det nog. Hur hög var Snyggingen?
    Har frågat vetten om Tino är tjock, men det är han inte enl. vetten. Men han behöver ju inte bli tyngre...hur man nu tolkar det ;-) Men han är en rejäl bit så han kan inte vara för tunn i hullet i heller, för då ser han rolig ut med sina kraftiga ben...han är som sin matte...kraftig benstomme ha ha!!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv är jag för kort för min vikt... jojo... :-)

      Snyggingen var som högst 74,5 cm... och då vägde han 44 kg och såg ut som ett spjälstaket, men så sjunker de när de blir tyngre och senast vi ställde honom (två somrar sedan) då var han 74 cm i manken och vägde 48 kg. Domaren var supernöjd och vi fick CK (rosa rosett).

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  4. Finns det plastikoperationer för hundar? För i så fall kanske man borde kolla upp det *skojar* ;-)

    Har fortfarande en MASSA kvällar kvar att jobba innan man får semester och skall ta tag i alla måsten, först på agendan står altanlasering - skall bli skönt med lite ledighet *skrattar*

    Till helgen skall det bli varmt så då kommer du nog känna lite mer positivet angående vårat "strålande" sommarväder.. vem vet, plötsligt händer det kanske? :D

    Må väl min vän ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) njä... vet inte... men både Bönan och jag behöver "slimma" till det lite och på mig HÄNDER DET INTE ETT SKIT hur mycket jag än går... Bönan blir bara snyggare och snyggare.

      Ooooooiiii väderleken ska vända... Idag skitväder men sedan... jisses... Bring it on.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...