torsdag 3 juli 2014

En dröm om gardiner med rul på golvet

 
 
Idag har Bönan och jag tagit "innedag". Bönan ligger i sin bur bredvid mig i arbetsrummet och hon andas tungt och orkar inte hålla ögonen öppna. Själv sitter jag och syr på våra "färgglada" gardiner.
Kunde se framför mig hur det skulle se ut... långa fina vita linnegardiner i storarummet... Sådan där gardiner som är för långa och som slutar i en fin stökig "rul" i golvet... DET kommer inte fungera. Där kommer TantKarin boa in sig och gardinen kommer bli en ett kattbo full i kattludd. Så, när gardinerna är färdigsydda ska jag tvätta dem, tyget krymper 5%, och lägga upp dem så de precis går över golvet. Så får det bli. Min dröm om gardiner med rul på golvet får fortsätta att bli en dröm och tyget som just nu skulle bli TantKarins nya bo, det klipper jag bort och får bli kuddöverdrag.
 
 
 




Nu go´vänner är det uppehåll i regnandet och jag ska ta en femkilometersvända med trött Böna.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Undrade vad rul är för något - men nu vet jag! Tror nog det blir fint utan rul också.
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Satt länge och funderade på vad man kallar överskottstyget som ligger i en "rul" på golvet... hittade inget bättre ord, men det finns säkert någon fackterm för detta.
      Så bra att Du förstod vad jag menade :-)

      Må gott och ha även Du en fin helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...