söndag 20 juli 2014

Många i Paradiset

 
 
Jamen... vilken fantastisk helg... Sonen och mina föräldrar kom till Paradiset och jobbade, åt, skrattade och retades... Två av sonens kompisar var även med och så kom Stefan, han med elen för att justera solcellshistorien... Vi behövde komplettera med en solcellspanel till på taket då vårt hus har taket ligger i öster- och västerläge och HÖGA träd runt om. Jorå... för att den lilla röda skönheten i köket ska må ännu bättre behövdes lite mer fart på taket... och det fixade Stefan. Sammantaget var vi åtta arbetande personer och en Böna i Paradiset och mitt hjärta var fullt av glädje.
 

 
 


 
Modern... hon gick antingen med kameran eller fröpåsen och det kräver sin kvinna att få växtligheten att ta sig i Paradiset.




 
T... ingenjörn... räknade på hur mycket och hur det ska byggas... Viktiga grejor det, och som vanligt frågade jag... "när ska vi börja"?





Min far och min son flyttade sten...






Så var det de där med logistik och sambandscentalen är igång... Nu är vännerna på bryggan och det är dags att åka i land och hämta dem.
 







ÄNGLIGEN började vi bygga... eller först rev vi, sedan byggde vi upp. Den gamla panelen skulle ner för att ge plats för den nya. Den som går att måla på utan att det blir gropar.





 
Mitt jobb är att handräcka OCH att måla hela härligheten.






Bönan gick mest mellan sol och skugga. Gjorde inte många knop, men ville gärna vara i närheten av där vi var.







Nu väntar en skål med fruktsallad och yoghurt...

Må gott



2 kommentarer:

  1. Mmm...vilken underbar dag ni hade...
    Fina bilder som alltid, men mest älskar jag fotot på Bönan som ligger så nöjt på dynan på bänken och bara njuuuter❤❤❤❤
    Kramar från oss i Skåneland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar... :-)

      Jorå... visst hade hon krupit upp på bänken, något hon ALDRIG tidigare gjort. Där låg hon länge och bara njöt.

      *KRAMAR tillbaka*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...