fredag 4 juli 2014

Glad / Nostalgisk / Sänkt - på en och samma gång

 
 
Igår fick jag ett samtal som gjorde mig jätteglad. Har länge gått och funderat vart Bönans valpar tagit vägen och hur det går för dem. Nu vet jag hur det är för en av dem... liten prinsessa Amber som är sin moder upp i dagen... förutom att prinsessan har svansen kvar. Hon bor inte så långt från oss... ca åtta mil och förhoppningsvis kommer jag få se den lilla skönheten.
 
Nu sitter jag och gräver ner mig i nostalgiträsket... Var ute och snurrade på olika bloggar... inredningsbloggar och livsstilsbloggar... och jag blev i ärlighetens namn lite... äm... nedtryckt... låg... ledsen... självkänslan gick i botten med ett brak. Jag vet hur vi människor fungerar... vi tittar på 20 bloggar och vår korkade hjärna lägger ihop alla till EN blogg... Jisses vad mycket hon/han hinner med och HIMLARS vad fint de har hemma... och vad SNYGG han/hon är och vilket fantastiskt liv han/hon lever.
Så har inte jag... jag har ibland stökigt och dammråttor. Vårt badrum är ett vidrigt rum som när Du går in i det känns det som att kliva in i en aprikos plastpåse med hål i... En gång i månaden är min mage svullen och jag skulle kunna riva ett hus för en chokladbit modell 1 kilo och jag har en fulvecka som inte är att leka med... När jag vaknar på morgonen ser det ut som om jag kammat mig med elvispens degkrokar och det smakar groda i munnen... Ingen nyponros där inte... och jag drar inte storlek 34 längre... inte en chans och vi minglar inte runt på diverse krogar och restauranger. Så... inte mycket till flärd här inte. Just nu lever jag i min muminoutfit och så kommer det nog bli hela sommaren.
Så jag stängde ner de där chicka bloggarna där alla är så himla snygga och banne mig har en uppsjö med kläder och började kika på bilder på Snyggingen... han som var det vackraste av vackra, som pratade konstant och hade ovillkorligt mycket kärlek... Han... saknad så innerligt saknad...
Inser vad himla mycket vi hann med att göra... Fostra från valpstadiet, träna tillsammans med uppfödaren, utställningar, långa promenader och många turer till Paradiset.
 
  
 



 
Äsch... ska ta tag i livet nu... tänka lösningsfokuserat och positivt. Funderar på en ljusgrå muminoutfit idag och vänta på att T ska sluta jobbet och gå på fyra veckors behövlig semester... Jorå... så får det bli. Vänta bara... kanske visar dagens mumin någon dag vad det lider.
 
Må gott
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Allt tjusigt på bloggarna ska vi nog inte fästa oss så mycket vid, det visas bara det som är "visbart". Vad är egentligen viktigt för dig? Dina djur och den tid du haft med Snyggingen - och att du och T har det bra och han älskar dig säkert även i en muminoutfit.
    Kram på dig!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha det jätte fint. Huvudsaken man trivs med sitt liv. Man kan inte hinna med allt.
    Ambra hälsar till mamsegullet
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)

      Moderskapet ligger utslagen i sin bur/sitt bo bakom mig. Gör inte många knop.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Så sant som det är sagt (skrivet). Men vet du? Jag brukar sucka lite avundsjukt när du visar underbara bilder från er sommarö. ;-) Vi ser ju på nåt sätt mest det vi avundas hos andra - tror jag. Jag vill också ha en sommarstuga ju! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Petra...

      Vi människor är ju funtade så... gräset är grönare på andra sidan... och alla andra har det så mycket finare.
      Nu har jag lagt ner de tankarna, var inne i en lite formsvacka där...

      Må gott och innerligt tack för kommentaren.

      *KRAMAR om`na'

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...