fredag 15 juli 2016

Allt klär en skönhet och inget missklär en ful




Kl. 12.00 idag... går T på semester. Det blev en liten miss i hans planering, så det blir bara tre veckor för honom denna sommaren. Var jag sur... lite... kanske...typ. Misstänker att T tyckte jag fräste aningen mer än vanligt. 
Hörde senast igår att det inte klär mig att fräsa... men... Allt klär en skönhet och inget missklär en ful... så... jag fortsätter fräsa vid behov.





I morse beslöt jag mig ännu en gång för att "stänga av nyheterna" ett tag. Gjorde ju det i vintras/våras, när jag inte orkade mer elände jag fick ta del av.
Nu gör jag det igen... stänger av och bara låter mig utsättas för vänliga saker... vänliga program både på tv och radio.
Det handlar inte om att jag inte har empati för dem som drabbas av hemskheter... tvärtom... jag har för mycket empati för att orka mer. Behöver få vila känslorna lite... vila från det hemska som hela tiden drabbar människor och djur runt om i världen. För så är det... en hemsk värld full av sjuka människor som uppenbarligen inte kan låta bli att göra illa. Jag vet inte i vems namn de rättfärdigar sina illdåd... jag orkar bara inte mer... just nu.



 


Nu lyssnar jag på vänlig musik, fuldansar lite och ska äta en skål med jordgubbar.

Må gott




2 kommentarer:

  1. Nu vill jag inte gå in på något som jag inte förstår men jag tror att man måste stänga av ibland. Visst missar man en del men man överlever. - Men de som aldrig stänger av utan tankar mer och mer grymheter tänker till slut att så ska det vara, då uppstår olika dåd. Kanske är jag fel ute men det är vad jag TROR.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Du förstår väldigt mycket.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...