söndag 24 juli 2016

Letar efter groggkärrornas Rolls Royce




För någon månad sedan hörde jag T mumla i soffan... att "en groggkärra vill jag nog ha".
"Groggkärra" svarade jag... "vad är det"?.
"Jamen Du vet, en sådan där kärra som man har flaskor står på" svarade han.
"Jahaaaaaaaaaaaa... en drinkvagn eller serveringsvagn menar Du" sa jag.
"Ja just det" mumlades det djup ner i soffkuddarna.

Till saken hör att vi sällan eller aldrig dricker starka drycker och T sträcker sig på sin höjd ett glas öl eller en sipp på mitt vin, så detta förvånade mig.

Jag skred i alla fall till verket och började leta på blocket efter en serveringsvagn i mässing och glas... den där som Josef Frank designat... för en sådan kunde jag tänka mig. Dock inte till nypris. 
Jag hittade ingen alls i närheten av vårt hem... och till Malmö hade jag ingen lust att åka.
Dock hittade jag en (inte Josef Frank) som jag kunde tänka mig på ett möbelvaruhus 10 minuter från oss... och till en rimlig penning. Kan tillägga att skulle Josef Franks groggkärra dyka upp... nära oss... till en rimlig penning är jag beredd att byta ut den vi köpt till groggkärrornas Rolls Royce.
Nu står den här... "groggkärran" eller som Katja säger "sinnesrokärran" fastän vi sällan nyttjar dessa drycker.




 
 
 



Dagens första göromål... förutom "dagens bästa måltid" frukosten... är att tona håret... Jisses vad solen bleker.




Må gott



2 kommentarer:

  1. Bonjour chère amie,

    Il est presque midi et je prendrais bien un petit apéritif !! sourire...
    Merci pour ce joli petit billet.

    Gros bisous 🌞 de Ramatuelle

    SvaraRadera
  2. I read your blog on a daily basis. This is a really great and informative post. Thanks for sharing.Drinkvagn

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...