torsdag 28 juli 2016

Med mord i blicken




Vid land, där vi lägger till med båten finns en brygga... under den bryggan bor det kärrspindlar... Sveriges största spindelart. 
När jag hoppade ur båten igår, stod jag öga mot öga med denna donna... jag lovar... hon hade mord i blicken och var beredd att anfalla mig för att döda. Hon vaktar sina bäbisar med sitt liv och det är inte en unge i boet... det kryllar. Utan  att överdriva kan jag berätta att den jag såg igår börjar närma sig min handflatas storlek.



 
 
 


Jag undkom med blotta förskräckelsen... och med rysning i ryggraden hängde jag över bryggans kant för att fotografera.

Nu fortsätter vi en torsdag i slutet av juli med annat än mordiska spindlar.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Hoppas att min svärdotter ALDRIG får se kärrspindlar! Jag är däremot inte det minsta rädd för dem.
    Det börjar bli riktigt moderniserat i Paradiset med dusch också! Men jag hade definitivt valt att bada i sjön.
    Fina bilder på kalkoner, riktigt roliga fåglar!
    Ha det fint där ute på ön!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Har testat duschen nu... jisses vad bra det gick.

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...