torsdag 14 juli 2016

Att promenera med en fralla




Idag kom Bill för att vara med mig några timmar när sonen och F jobbar.
Jag har en liten skugga som följer mig... där jag sitter, ligger Bill. Där jag står, ligger Bill, där jag ligger, ligger Bill. 
När regnet slutat beslöt jag mig för att ta en promenad med 11 kg kärlek - Bill.

Det är inte som att gå med en dobermann... som är outtröttliga och respektingivande.
För att nå dobermannivå på promenaden hade vi en del emot oss.

  1. Bill är en Fransk bulldogg och med en fralla går Du inte ut och går... Du går ut och står.
  2. Bill är precis könsmogen och har därmed börjat "lyfta på benet när han kissar". Sådant tar tid. Ibland lyfter han utan att kissa. Nödvändigheter anser Bill.
  3. Bill gillar att vila... länge, ofta och närsomhelst.
  4. Bill har en förkärlek för blommor. Alla blommor ska undersökas noga och han är lite som tjuren Ferdinand... "jag sitter hellre här och luktar på blommorna".
  5. Bill är en "magnet". "Titta Jörgen, en sådan liten underbar krabat, vad tror Du om en sådan, ska vi inte köpa... Är det OK att klappa?" Detta händer ALDRIG när Du är ute med en dobermann. Äm... om det inte är mogna damer med rollator... de har en viss förkärlek för dobermann.
  6. Bill vill gärna sitta på ALLA soffor vi går förbi. Han kan inte förstå varför vi inte utnyttjar ett bra tillfälle att sitta på soffa.
  7. Bill anser att det räcker med att på sin höjd gå ett varv runt kvarteret... sedan är det dags att vila. En dobermann hann inte se kvarteret då han/hon just då blinkade till.

Fast... när Bill har en dobermann bredvid sig... då är han både till sinne och storlek en dobermann. 
Nu ska Bill och jag lägga oss i soffan och vila. Det är vi väl förtjänta av då vi varit ute och stått i Stadsparken.




 
 
 
 
 


Jag får nog bära honom till soffan... han sover djupt.

Må gott





2 kommentarer:

  1. En kund var inne på jobbet igår med en fralla som heter Siri och jag blev kär. Nej, jag ska inte ha nån hund eller .... nej!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men en liiiiiiiiiten fralla vore väl något. 11 kg kärlek.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...