söndag 31 juli 2016

Funderar på att gå till tidningen...




Bilen... T:s nya (begagnade bil) som vi hämtade efter en månad på bilverkstad för att motorlampan lyser... som vi ännu inte kört mer än några mil med... tja... Ni kan själva läsa historien i tidigare inlägg... Den bilen hämtade vi i fredags på en MYCKET känd bilverkstad i vår stad... där det uppenbarligen tar en månad att byta två lambdasonder och stolsvärmen... OCH för det måste man lämna in bilen fyra gånger till dem...samt att de testkör bilen (tömmer en hel bensintank) efter arbetstid till och från sommarstugan och sedan parkerar den på en parkering mitt emot vårt hus för att uppenbarligen bodde verkstadskillen där... DEN bilen körde vi tre km med i lördags... och vad tror Ni händer... VAD TROR NI HÄNDER... jahadå motorlampan börjar lysa... femte gången...

Där höll jag på att få hjärtinfarkt... T styrde till firman där vi köpt bilen... denna gången pratade jag... (har varit tyst tidigare... konstigt va)... och jag var INTE snäll.
Enligt verkstaden (som berättat detta för Staffan på bilfirman där vi köpt bilen) var verkligen båda lambdasonderna trasiga och skulle motorlampan börja lysa igen är det även fel på katalysatorn... 

ELLER HUR...

1. OM man byter en del på en bil... kopplar man inte upp den mot datorn för att titta om man fortfarande får samma felkod... för gör man det och samma felkod kommer upp... har man INTE bytt rätt del på bilen...Detta gjordes uppenbarligen INTE.

2. HUR stor är sannolikheten att två lambdasonder OCH katalysatorn går sönder samtidigt OCH på samma sida... Ytterst liten.

Nu är bilen åter på verkstaden... Kan hända att Staffan på bilfirman tröttnat och tagit någon annan verkstad jag skiter i vilken... bara det fixas. Vi betalar tack och lov inte verkstadens alla missar utan det gör bilfirman... och under tiden åker T en bil som är både nyare och dyrare än den vi köpt... En lånebil från bilfirman. 
När vi gick stod en försäljare och strök mig försiktigt över ryggen och sa "Vi löser detta... jag lovar". 
Hm... undrar om de som var inne i bilbutiken uppfattade mig som lite eller mycket arg... typ...vansinnig... och jag undrar om de köpte Volvon de kikade på.
Funderar på att gå till tidningen med detta... 

Idag har jag gjort något helt annat än tänkt på bil...
Fick en "rosabandetsåg" för ett tag sedan... Den har använts.






Trädäcket blev nästan klart... virket tog slut när det var dags att byggaa en odlingslåda... (till höger i bild) som även ska fungera som ett lågt staket så inte stolen far över kanten.


 
 
 



Så... jag hann även med att testa trädäcket med att fuldansa... För självklart måste det ju fuldansas när det finns en yta stor som nästan 10 kvadrat.
radion hördes denna... och vem kan låta bli en fuldans till denna låt? Inte jag...
Så där... i 15 sekundmeters blåst drog jag på högsta ljudvolym på radion... Fuldansen var ett faktum.


 



Däcken är inte stort... men det är inte ön heller... Nu ska vi bara få till odlingslådan bakom stolen...




Nu en film.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...