lördag 9 juli 2016

En av farmors "finväskor"



Jag är en skomänniska och jag är ALLTID i behov av fler skor. Jag är helt övertygad om att en kvinna inte kan äga för många skor... och att en skogarderob bör (läs ska) finnas i alla hem.

Väskor äger jag inte fler än att jag skulle kunna ha en ny väska om dagen i en veckas tid...men för några år sedan fick jag ärva en fantastisk väska som jag aldrig använt men inte kan låta bli att känna lite på. En av min farmors "finväskor"...fodret fortfarande helt och i chokladbrun moaré. En liten fickspegel hör till väskan... så skulle det vara i alla finare väskor.
Nu hänger väskan för daglig beskådning, på en av skåpdörrarna i matsalen. 

Vid ett annat tillfälle ska jag visa en annan väska jag fick ärva av farmor. Hennes svarta aftonväska... den med svartaste stenkolsbroderier.


 


Nu väntas 11 kg kärlek.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...