söndag 10 juli 2016

Där lugnet finns




Det händer kanske inte så himla mycket... Inga långa resor eller flärdfulla fester, vi åker mellan hemmet och Paradiset. Jag shoppar loss ibland och när andan faller på färgar jag håret från kopparrött (som jag föddes med) till illrött... Jorå... det är väl det mest spännande här.

Igår packade vi väskorna och åkte till Paradiset... där lugnet finns.
Jag fick en fråga häromdagen om vad det är som gör att jag gillar Paradiset så mycket... och mitt svar var... "lugnet".






Vi hade med oss 11 kg kärlek... DÄR försvann lugnet... vissa stunder i alla fall...




Andra stunder var han väldigt lugn.
Igår var det så lugnt, att när Bill snarkade durrade det i hela sofflocket.



Idag kom morfarn...
Vi har ju en stenkaj att laga och det gör sig inte självt. Då gäller det att plocka in de där 76-åringarna som fortfarande orkar, för isses vad han fixar med stenbumlingarna.
Innerligt tack.


 
 


Vi åt... äm... det gör vi alltid. Vi är väl kanske en väldigt ätande familj.

 


Nu väntar en söndag med tvätt att hänga och en strykhög att ta hand om.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...