onsdag 13 juli 2016

Ett paket med drag - och - Konsten att höra hjärtslag




Igår anlände ett STORT och tungt paket. Ett paket med ett "sjujäkla drag i" kan man säga. ÄNTLIGEN ska jag få en dragkrok på min bil. Det är oerhört saknat.
Vi stod i valet och kvalet på att sätta det på T:s "nya-begagnade" bil, som förövrigt får en ny lambdasond i morgon och förhoppningsvis kan hämtas.
Jo... kanske ska berätta... Bilverkstaden hade verkligen jobbat med bilen och inte bara "släckt lampan". Nya tändstift och en ny katalysator är redan fixat. 








Igår tog jag mig tid att läsa en bok. 
Jag fick den av en innerligt god vän... Hon kom med två av sina döttrar och hälsade på och med sig hade hon två böcker. Nu har jag läst den ena.


Konsten att höra hjärtslag 
av 
Jan-Philipp Sendker


En fantastiskt fin bok som jag önskade aldrig skulle ta slut.
En stillsam och hjärtfyllande kärleksroman som fick mig att ibland sluta läsa för att njuta av orden jag nyss läst. 
Boken fick mig att tänka efter hur jag lever mitt liv... stressad och fullt upp... Ibland forcerande och utan tålamod för att jag inte vill vänta eller inte orkar vänta. 
Det var speciellt en mening som etsade sig fast i mitt sinne...

"Varje enskilt liv hade sitt förlopp och det måste levas i sin egen takt" 
(Sendker J-P s. 190).

Vi får följa Julias resa till Burma, där hon letar efter sin pappa.
Vi får pappans historia berättad av en man som Julia träffar på ett tehus i en liten by bland bergen.
Vi får möta den blinda pojken och flickan med de missbildade fötterna.
Vi får läsa om det som står skrivet i stjärnorna och om kärlek som övervinner allt.

Har Du inte läst boken, gör det.





Tack snälla Maria för boken.

Må gott




3 kommentarer:

  1. Boken ligger i min att-läsa-hög så det blir under sommaren förhoppningsvis. Jag läser varje kväll innan jag somnar även om det inte blir många sidor.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har Du många fina sidor att läsa.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Åh... vad roligt att du tyckte om den! Boken berör på många sätt, en helt ok bok alltså! ;)

    Ha en fin dag, jag hoppas att vi ses snart!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...