tisdag 12 juli 2016

För varje dag som går...




Idag, på morgonen hade jag träff med Pierre, Ni vet...naprapaten och efter det har jag legat utslagen på soffan och alternerat mellan att spelat wordfeude, läsa bok, sova och fundera på viktigheter. Det är vad jag mäktat med efter dagens mangling.





En av viktigheterna är hund.
För varje dag som går, saknar jag mer och mer en dobermann... Doften... styrkan... vänligheten... ifrågasättandet... glädjen... det vackra.
För varje dag som går, blir Snyggingen och Bönan mer och mer diffusa, som på ett gammalt fotografi. 
För varje dag som går, blir mitt hjärta mer sorgset och tårarna bränner allt oftare bakom ögonlocken.



 


Äsch... går tillbaka till soffläge och bok.

Må gott



4 kommentarer:

  1. ☘��☘�� Älskade vän, förstår hur du mår och tänker på dig/er ☘��☘��

    *Kramar om varmt och länge*

    SvaraRadera
  2. Du vackra, du ska inte vara så sorgsen, nog skulle du skaffa en hund igen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      Vi har planer på det... men det tar sin tid att hitta rätt hund.
      *KRAMAR tillbaka*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...