söndag 17 juli 2016

Så var det de där med vattennivån



Det är skrämmande hur fort nivån sjunker i sjön.
När vi åkte hem i söndags förra veckan ojade vi oss och sa att "nu kan det inte bli lägre". Vi till och med jublade över att det regnade i veckan för då skulle vattnet stiga.
Jamen-hur-fel-hade-vi... När vi kom till Paradiset igår, var nivån ännu lägre och nu vet vi snart inte hur vi ska ta oss in i hamn. Vi måste hitta ett nytt ställe att dra upp båten på.

Förra året i juli var nivån som bilden nedan...


Vattennivån juli 2015.



Nu (idag) ser det ut som så här...

Vattennivån juli 2016


Jag går flera gånger om dagen och räddar Målarmusslor som håller på att hamna på land. Blir glad varje gång jag hittar en mussla jag kan kasta längre ut i vattnet.





Vi har även haft gott om getingbon i Paradiset denna sommar. Idag tog vi bort tredje boet. Det under taket var fullt i larver.
Getingar vill jag INTE ha nära mig då jag är jätteallergisk och går med en EpiPen i fickan hela sommaren.






Nu fortsätter vi kvällen med mat... Sill och färskpotatis.


 


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...