onsdag 7 mars 2012

Första intervjun klar...


Precis för ett år sedan var det MASSOR med snö... och vi hade Bönan här på besök. Så himla härligt.  Nu finns inte en snöflinga och snödropparna blommar för fullt.

Idag har jag genomfört min första intervju till uppsatsen... Nu är det bara fem kvar. Köpte en fin liten kassettbandspelare med mikrofon för att spela in "showerna" och när jag var klar med dagens sittning... DÅ GICK MANICKEN SÖNDER... Å inte blev kvaliten den bästa, jag fick anstränga ALLA hörselceller och flimmerhår för att höra vad som sades när jag skulle transkribera. Nu är det gjort och bandet ligger fint nerpackat till min handledare...
Upptäckte till min förtjusning att min lilla MP3-spelare har inspelningsmöjligheter och har testat den... den är SKITBRA och vilket ljud jämfört med den nyinköpta TRASIGT bandspelaren... som T förövrigt ska åka och lämna tillbaka i morgon. Nu är jag med i matchen igen.

 

















Nu go´vänner är det dags för mig att ta kväller... något vänligt tv-program ska jag försöka leta reda på.

Må gott... här nyser vi för fullt och snorpapper är ett måste.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du har klarat av en intervju! :)

    Till våren kanske du kan ta en liten fika när du går förbi... dricka lite kaffe och lapa sol mot husväggen! :)

    AK hälsar så gott tillbaka!!! Hon var här över dagen... nästa gång blir det förhoppningsvis ett längre besök! ;)

    Ha en riktigt fin helg nu!
    Jag hoppas att du hinner njuta!
    KRAAAAAM♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan...

    Självklart sitter jag gärna mot husväggen, dricker en kopp kaffe, lapar sol och njuter en stund. DET skulle vara himla roligt.

    Här är det himla förkylt och det har satt sig på stämmbanden... så det blir en tyst helg. Tror inte T misstycker att få det. *Skrattar*

    Må gott

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...