onsdag 21 mars 2012

Värre än min Muminoutfit


Så där ja... Idag klämde vi HELA varvet. 5 km UTAN att stanna och vila. Det var en bedrift efter min nära- döden- upplevelse. Nu är jag med i matchen igen. *gör en liten chickenwalk*

 

På dagens promenad blev jag glatt överraskad... Någon har med kärlek gjort en cykel till sitt barn eller barnbarn... Någon har klurat och tänkt till för att göra denna cykel så bra det bara går. I ärlighetens namn, vet jag inte om den blev billigare än den Du köper på något leksaksvaruhus... men den är attans så mycket finare än alla cyklar jag sett där och jag hoppas barnet uppskattar denna gåva. 





Idag... på jobbet... sitter i lugn och ro och jobbar på mitt rum. Jag har papper högt och lågt och försöker få ordning på mitt arbetsliv... Då hör jag en röst, som med klar och hög stämma ropar från tre rum bort... "BRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITT... det här MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTE Du fotografera" och in STORMAR Kicki och ställer upp sig mot dörren. Äm... HUR håller man sig för skratt, när hon med samma klara stämma deklamerade att "SÅ HÄR ÄR INTE LÄMPLIGT ATT GÅ PÅ JOBBET"...
"Nähä" svarade jag lite försiktigt.
"Nä" fortsatte Kicki... "Det ser banne mig inte klokt ut när byxorna glider ner UNDER magen och tröjorna, båda två, åker upp" fnittrade hon vidare.
Nu höll jag på att skratta mig fördärvad och mellan frustningarna frågade jag om det var ok att blogga om olämpligheten... Det var det.
"I morgon" fortsatte Kicki... "ska jag visa hur en "kameltå" ser ut".
Vet inte om jag vill se det... Å vill jag inte det, misstänker jag att jag får det ändå. *ASG*
Jag är glad att någon har en outfit som är värre än min Muminoutfit jag hasar runt i här hemma på kvällarna.

 


 
Nu go´vänner är det dags att fixa middag... Sonen är på intågande och han är hungrig.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.


8 kommentarer:

  1. Hej Doktorn...
    *Skrattar*
    Ska bli spännande och se vad hon (Kicki) bjuder på idag...

    Å krya på Dig.

    *KRAM*

    SvaraRadera
  2. Ha ha... ja jag tror jag döööör va kul vi hade!! Men det är ju inte okej att jag ser ut så där... men det gör jag inte om!! Idag bjuder jag inte på nått, men imorgon, då får vi se!!! //K

    SvaraRadera
  3. Ser fram mot morgondagen.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  4. Jag riktigt hör henne vråla.. Briiiiiiiit!!! ;-)
    Visst är hon snygg. Själv så försöker jag köpa kläder som är minst två strl förstora så händer inte de där. Mohaha !!!

    Kram på er tjejer och ses imorgon.

    SvaraRadera
  5. Marina...

    *Skrattar* Du anar inte vilken cirkus det var när hon yrde in och smällde igen dörren efter sig. HELT fantastisk och det var uppriktigt svårt att hålla sig för skratt.

    Syns i morgon...

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  6. Men åååh, saknar er som f-n!!
    Gullegrisar är ni allihopa :-))

    Hälsn. Bo-Busters matte

    SvaraRadera
  7. Bo-Busters matte...

    Vi saknar Dig också... kanske ska ta en träff snart...

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...