torsdag 29 mars 2012

Vara ägd av en Tant



Att vara ägd av en Katt-Tant är inte det sämsta. Så fort jag lägger mig ner ett tag, så har jag en vibrerande liten värmedyna liggande över mina ben eller fötter... DET är livskvalitet de. En bahaglig liten TantSimone som gör allt för att vårda och hon ger sig inte förrän alla är nöjda... framför allt hon själv.




Idag har jag intervjuat mina sista respondenter (tror jag). Väntar fortfarande på svar från min handledare i frågan om hur många jag bör ha i min undersökning, och jag hoppas hon anser det räcka... för då kan jag skriva resultatet i nästa vecka. Skulla vara HIIIIIIIIIIIIIMLA skönt att få det klart.
Har även haft sonen hemma på middag... PANNKAKOR och sylt. Det är ju torsdag, fast jag är inte så traditionsbunden vid att det ska vara pannakor alla torsdagar... men jag vill INTE ha det någon annan dag i veckan. Å egentligen är inte pannkakor riktig mat, det är efterrätt men så fick det bli idag. Fantasin tröt och sonen var i stadiet "himla jättehungrig, vad blir det för mat?" Å då är det bara för den väna modern att leverera när han står där grann och fin på tröskeln.

Nu go´vänner är det dags för mig att gå och göra ingenting. Det ska bli skönt.

Må gott... DET gör jag snart, när hostan gett sig.


2 kommentarer:

  1. gud vad gott med pannkakor! jag brukar lyxa till med grädde på också :) så gott, men jag verkar vara rätt ensam om att älska grädde till typ ALLT!

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Fett ÄR GOTT... och grädde är FETT. På mina pannkakor HÄLLER jag på grädde. Den får INTE vara vispad... rinnande fett och gott.
    Så var det de där med sås... Såser ska innehålla grädde... och då pratar vi INTE matlagningsgrädde utan VISPGRÄDDE. Vad är en sås utan fett. Så välkommen i VSGG-klubben... ViSomGillarGrädde.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...