tisdag 20 mars 2012

En- nära- döden- upplevelse



Jag är på benen... jag har jobbat i två dagar... men det är allt. Igår gick jag en vända på 3,5 km med Snyggingen och var HELT SLUT när jag kom tillbaka... Idag skulle jag inte vara sämre, men då höll jag inte på att ta mig hem.
Att ligga i influensan är banne mig en nära- döden- upplevelse. Vaknade vid flera tillfällen för jag hörde hur någon pratade i sovrummet... Det var jag själv som förde en livlig konversation med febern... Nu... jag har börjat jobba igen har jag en kondition som är i botten. Trappor är inte att tänka på och att ta en rask promenad med vovven, GLÖM det. Jag tar myrsteg och låter Snyggingen löpa runt i långlina. Skulle behöva en rollator att sitta i och Snyggingen får dra mig runt när det är dags att göra toalette.







Nu har jag en uppsats att ta tag i... den skriver sig liksom inte själv. Gjorde en intervju igår och hann transkribera den innan det var dags att ta kväller.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT


2 kommentarer:

  1. Vet hur det kan kännas efter en flunsa! När vi hade den förra året tog det nästan tre månader innan vi kändes oss pigga igen. Men det behöver ju inte betyda att det tar lika lång tid för dig!

    Jag hoppas att du får tillbaka orken snart!!!
    Kramar till fina du♥

    SvaraRadera
  2. ISSES... de säger samma sak på jobbet. Det är bara att bita ihop.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...