söndag 11 mars 2012

Here comes the sun

Status... Riktigt risig. Jag lever med "snytpapper" i min närhet, nässprayen har gjort att det svider i HELA näsan och T, ska iväg och köpa sådant utan menthol. Huvudet spränger och jag har en röst hesare än Bonny Tyler och DET vill inte säga lite. Jag är dock på bättringsväg... om jag jämför med hur jag var igår. Meeeeeeeeen, skulle det varit arbetsdag idag, då hade jag fått stanna hemma. Misstänker att om jag inte är tyst idag (tror inte T misstycker) kommer jag inte ha någon röst alls i morgon.
Just nu går det åt mycket te i denna sjukstuga. Det lenar och värmer.
Misstänker att Snyggingen också har fått influensan. Han nyser, snorar, är "geggig" i ögonen och vill helst bara sova.

Igår vandrade jag mellan sängen och soffan. Låg där det var svalast. Kikade på tv när jag orkade och hamnade på en tecknad film om ett bi... Där spelades en beatleslåt jag aldrig hört med Sheryl Crow förut... SÅ HIMLA BRA. Blir lite glad i influensakroppen när jag hör den.

Tekopp - Gustavsberg Ursula Printz


Bokhögarna... ligger kvar och jag får se om jag orkar ta mig an dem senare idag. Misstänker att de INTE försvinner av sig självt.








Nu go´vänner är det dags för mig att dricka lite te, sova en stund och efter det se om jag orkar möta världen.

Må gott... DET GÖR INTE JAG.

5 kommentarer:

  1. Usch! Krya på dig, din stackare. Men du, vilken underbar tekopp!! Drick många goda koppar te ur den, så hoppas vi att du snart mår bättre.

    Och här kommer en stor kram från mig på lite så där lagom stort avstånd för att inte bli smittad ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack och JÄTTETACK.

    *Kramar tillbaka på behörigt avstånd för att inte smitta*

    SvaraRadera
  3. Krya på Dig vännen min ;O) KRAMA ifån oss Alla!

    SvaraRadera
  4. Hejsan Anette

    Tack... har legat däckad sedan fredag. Får se om jag orkar kravla mig ur sängen i morgon och ta mig till jobbet.

    *KRAM*

    SvaraRadera
  5. Tack för din foto av Tekopp - Gustavsberg Ursula Printz; jag vill sätta likadana på TR idag :) kreja på dig :)
    MVH Liubov

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...