fredag 16 mars 2012

Även T har kroknat


Igår orkade inte T gå till jobbet. Där låg vi båda, med snorig näsa, ont i kroppen, ett huvud som spränger så bergsprängarna i Malmbergets gruva skulle vara gröna av avund och en hosta som river med så mycket som finns i strupen och en FEBER som gör oss skakiga i benen.
Snyggingen som inte gjort annat än legat och sovit hela veckan fick helt plötsligt ett marsvin nedstoppat i strupen och PEP hela dagen...och detta har fortsatt in denna dag. Han har SKITTRÅKIGT och vi är inte människor att göra något åt detta.
Sonen är upptagen (och kan inte hjälpa oss) och skulle han inte vara det så vill jag inte ha hit honom på grund av smittan. Såååååååååååå... med andra ord... Snyggingen får finna sig i att ha SKITTRÅKIGT så länga vi inte orkar ta långa promenader.





I eftermiddag ska den silverfärgade tyska fyrhjulsdrivna lilla stridsvagnen besiktigas och det klarar vi INTE... utan vi får hjälp av min pappa som gör den utflykten... SÅ HIMLA BRA.

Vad gäller min influensastatus... Idag har jag legat KRASCH en vecka och det är banne mig den värsta vecka jag varit med om på länge... på SANT. Idag har jag varit uppe och gått flera gånger och mår bättre än igår, så nu hoppas jag det vänder och blir bättre.

Nu... är det dags för mig att lägga mig igen, även om det bär emot. Har legat så mycket att jag har fått ont i ryggen. MEN vad kan jag göra... det här är bara att vänta ut och försöka vara så vänlig det går mot kroppen som just nu misshandlar mig så det står härliga till.

Må gott... Jag ser en ljusning.

4 kommentarer:

  1. Usch då Brittis, det var verkligen inte roligt att höra :-s

    Hoppas du snart är frisk & kry igen!

    Kramis ♥

    SvaraRadera
  2. Krya på Er båda två... Hojt atill om du vill ha hundmat beställt under helgen.

    Kramar om er!

    SvaraRadera
  3. Tack Anette...

    Just nu har vi mat, både frusen och i torrfoder. Återkommer när det är dags.

    *KRAM*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...