söndag 23 juni 2013

En ny stol till Paradiset

 
 
Förra veckan stod jag och fingrade på en stol i ett möbelvaruhus, inte långt från oss. Har fingrat på denna stol i över ett års tid nu, men tyckt den varit aningen för dyr. Eller... inte för dyr, men det har varit mycket pengar för att lägga på en stol som ska stå i Paradiset. Det gäller att tänka ekonomiskt när man (läs vi) renoverar två hus och inte har miljoner att ösa från.
Denna stol höll jag på att köpa förra veckan, men hejdade mig i sista sekund. TUR... för i morse såg jag i tidningen att den var med på REA och nedsatt med 400 riksdaler. Jajamän... lite tur ska man ha.
 
Där, med håret kammat med elvispens degkrokar, drickandes min latte och med den rostade smörgåsen, drypande av lenaste aprikosmarmelad, spände jag ögonen i T och väste att möbelvaruhuset öppnar om 30 minuter och Du är mer presentabel än jag är.
Han förstod vinken... även om den var "fin". Han åt färdigt sin frukost och åkte. Vi har inte så långt dit, fem minuter med bil... och han var på plats tidigt och hem kom han med härligheten.
Nu får den stå här hemma tills fönstren är färdigmålade och uppsatta... först då... ska den ut... äm... stolen alltså, till Paradiset.
 
 
 


Nu... dags för något litet att äta... typ en smörgås och sedan Wallander.

Må som GODIS... jättegott.







8 kommentarer:

  1. Trevligt! Just en sån handlade jag till mitt favvoställe förra sommaren. Än så länge det enda som står i vår lilla gäststuga, men det kommer mera. Den är i varje fall skitsnygg :)

    http://bodil.pysselgumman.se/sommarstuga/oljat-golv-och-utedassfixande.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är den... Nu ska jag bara sy kudde som passar till den.

      Må gott

      :-)

      Radera
  2. Snygg! Förstår att du dregglat lite ;)

    Vilket varuhus hittade su sen på?

    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. IKEA... där stod den och bara väntade på att jag skulle köpa den.

      *KRAMAR om*

      Radera
  3. Vilken jättefin stol :D

    Kommer passa som en smäck i paradiset!

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän... den kommer göra sig kanonfint där ute.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  4. Just den stolen har jag tittat på länge - men jag behöver två! Den är så fin!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen då är det juh bara att slå till nu´rå. Nedsatt från 995:- till 595:-
      Skulle också behöva två, men har bara plats för en. SÅååååå en fick det bli.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...