lördag 22 juni 2013

I Paradiset finns inga myggor

 
 
Vi åkte hem idag från Paradiset. Väderleken blåste småspik och ibland duggade regnet hårt, så vi åkte hem.
Sonen kom och åt middag med oss, så jag fick möjlighet att rå om honom i flera timmar. Nu sitter jag och njutingsglor på bilder från i torsdags, när sjön låg som en spegel och solen sken som en tok. När vi gick och njöt över att vara lediga och att ha ett Paradis att gå och skrota i... Äm... skrota kanske inte är riktigt rätt... vi jobbar och sliter och njuter av varje sekund.
 

 

 
 
Passade på att tvätta upp Snyggingens täcke och påslakan. Det luktade inte pepparkaka kan jag upplysa och det funkar att vräka ner allt i sjön och röra runt. Någon centrifug var det inte tillgänglig så vi vred och det fick dropptorka. Ljuvligt och nu doftade det betydligt bättre.
 

 





Så var det de där med mygg. I Paradiset har vi inga myggor... jag lovar. Det kan komma någon ynka stackare irrande över vattnet när det är kavlugnt, men aldrig annars.  Det är när vi är på land som SnyggÅke blir sönderbiten... TOTALT sönderbiten. Hans blod måste vara jättepoppis och han har kli i myggbetten. Vet snart inte längre vad jag ska göra. Hela hans lår och huvud är "puppliga" av alla bett.
 





Att plocka sten med husse är nog det bästa och roligaste som finns för en liten dobermannkille.
SnyggÅke kikar på varje sten vi plockar upp och när det går för långsamt, början han rulla dem själv under vattnet.
 









Nu go´vänner ska jag lägga mig på altanen och läsa en bok.

Må gott


2 kommentarer:

  1. WOW!! Det ni har ÄR verkligen ett PARADIS! Måste vara helt underbart att få tillbringa dessa fantastiska sommardagar just där...
    Tack för en fin och underhållande blogg, med otroligt vackra bilder! Gillar SnyggÅke mest!Kan vara för att jag också har en dobbispojk;-)

    Ha en fortsatt härlig sommar!
    Mvh Johanna & Valentino

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna och innerligt tack för de vänliga orden.

      Vad kul att Du har en liten dobbispojk :-). Då förstår jag att Du gillar Snyggingen mest.

      Ha även Ni en fortsatt fin och härlig sommar.

      Må gott

      Britt

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...