onsdag 15 augusti 2012

Bäst av allt



Nu har jag på bara några dagar fått tre förfrågningar om "när ska Du visa Din muminoutfit igen"? Äm... vet inte... kanske skulle ta upp den lilla följetongen och damma av den. Det är juh inte alla som har en garderob med sådan outfit och vad gäller sommarens mumin, så går den INTE av för hackor. Snyggare än värst. Så håll i Er... rätt vad det är så står jag här... GRANN som få och visar snyggheterna ur garderoben. *flinar*




Idag har jag gått och klurat på vad jag tycker om och inte... (Förutom familjen, paradiset och skor på tycka-om-listan och krig, avundsjuka, sjudom på inte-tycka-om listan) Björnbär ÄLSKAR jag. Så himla gott och bäst är de är nästan svarta, söta och solvarma.

 


Fästingar gillar jag INTE. Förstår inte vad de gör för nytta på jordklotet. De sprider bara äckel, sjukdom och ONT. Misstänker att de till och med skulle överleva ett atomvapenkrig med efterföljande istid och TILL VILKEN NYTTA?




STORA gröna LARVER... Vet inte vad jag ska tycka. Dessa *pekar på bilden nedan* kommer vissa år till Paradiset och jag vet i katten vad det ska bli av dem. Förra helgen dök det upp en grön rackare och SnyggÅke visste inte till sig av nyfikenhet. Jag ska villigt erkänna att jag är nyfiken jag med. ÄR det någon där ute som vet vad detta är och vad det ska bli av den när den är klar... för... så är det väl... larver ska väl bli klara?

 



Moffiga sötsaker ÄLSKAR jag... Jisses vad gott det är, tyvärr... för det där mjuka i kanterna blir jag uppenbarligen INTE av med. Himla trist... men FETT är gott och SOCKER är himla gott det också.




Att måla... kan vara roligt. OM det blir bra vill säga.



Det finns så himla mycket jag tycker om och uppskattar... det över väger det jag inte tycker om. Det gäller bara att finna de där små sakerna... och tänka positivt. Kanske inte det lättaste alla gånger... men... jag är hellre glad än ledsen, hellre snäll än elak, heller rik än fattig (köper lotter varje vecka), heller frisk än sjuk, men finns det något bättre än familjen och imorgon kommer det bästa av allt... för då kommer sonen på middag... och jag får rå om honom tillsammans med T, DET är glädje.

Må gott... DET gör jag.

 

8 kommentarer:

  1. Usch och fyyyy för fästingar *blääää*

    En liten fråga, har åke A på sina höfter? Fick till mig igår att om man har en hund med C höft så kan man para henne med en som har A höft :)

    Ha en bra dag, kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjoho i stugan... Snyggingen har en A-höft och en B-höft. Alltså inte ett rakt A.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Tack själv hjärtat! Det är alltid lika mysigt och trivsamt när ni kommer!!!
    Kram och Puss och trevlig helg!

    Pst... nu ligger Snygg/Söt-Åke ute på Smulans Instagram... jisses så fin bild det blev på den "lilla" goingen♥!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *SKRATTAR* SötÅke och "lilla" godingen DET är bra... Ni är nog de första som säger så. Å för att vara en familj som är HUNDRÄDDA, så kan Ni nog allt lura mig.

      Å nu måste Smulan visa det på Instagram... har juh inte det juh.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Fy för fästingar! Men sådana har vi inte här ;-)! Puss och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* vad har Ni för skitkryp då som sätter sig fast och äcklar sig?

      *KRAMAR om hela fru Sederblad*

      Radera
  4. Den gröna larven bli en makaonfjäril, fantastiskt vacker! Jag har däremot helgröna larver och forskar vidare:-), men kom hit på grund av larver inte larv:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hem Monica och innerligt tack för Ditt svar.

      Må gott

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...