torsdag 2 augusti 2012

Golvlisterna börjar komma på plats


Det blev ett dygn i Paradiset med renovering och vi har nyss kommit hem till hemmarenoveringen. Igår kväll var månen full som en ost och vi satt på trappen och tittade storögt på hur den gick över himlavalvet.





Att vakna i Paradiset är fantastiskt. Solen skiner och dimslöjorna viker undan... Tyst... stilla och rätt var det är... kommer vinden och vågorna.







Vi fick en del gjort. Golvlisterna som är sedan huset restes på ön, är höga och fantastiskt vackra. De har vi sparat och försöker återställa så gott det går. Vi får pussla och skarva för att få till det. Några lister gick inte att rädda och det innebär att vi är oerhört rädda om de som vi har. Vi har mätt och klurat och vi får det att räcka. *hoppar och jublar*





I själva köksdelen börjar vi bli klara... Nu saknas bara luckorna, men det får vänta till nästa vår. Vi vet vilka vi vill ha... men vi ska hinna få dit dem också. Det är lite kort om tid... på måndag nästa vecka börjar T jobba och jag börjar på torsdag. Så var det det där med knoppar... jag vet vilka jag vill ha, men de fungerade inte... FÖR STORA... så nu håller jag på att tänka om. DET är svårt. Så... skåpluckorna får vänta.













Nu... dags för att äta en smörgås och kolla in vad som finns på tv:n.

Må gott... Det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...